Θέμα της σημερινής μας ανάρτησης είναι κάτι που παρεβλέπεται κατά την άσκηση του οδοντιατρικού επαγγέλματος, και αυτό είναι η ικανοποίηση του ασθενούς από την ποιότητα των οδοντιατρικών υπηρεσιών που του παρέχονται. Και δεν εννοώ μόνο την αντιμετώπιση του πόνου ή του λόγου για τον οποιο προσήλθε στο οδοντιατρείο.
Η ικανοποίηση του ασθενούς είναι μια πολυπαραγοντική διαδικασία. Η φύση της οδοντιατρικής, όπως κάθε ιατρικής ειδικότητας, δυστυχώς είναι ασσύμετρη πληροφοριακά.
Η ικανοποίηση του ασθενούς είναι μια πολυπαραγοντική διαδικασία. Η φύση της οδοντιατρικής, όπως κάθε ιατρικής ειδικότητας, δυστυχώς είναι ασσύμετρη πληροφοριακά.
Τι εννοώ?
Δεν ξέρει ο ασθενής τι θα κάνει και πως θα το κάνει ο γιατρός αυτό που θα κάνει για να τον κάνει καλά. Ο ασθενής απλά θέλει να γίνει καλά.
Όσο καλύτερα και με περισσότερες εξηγήσεις δώσει ο γιατρός στον ασθενή εξηγήσεις για το τι θα γίνει και με τι σειρά, τόσο καλύτερα πληροφορείται ο ασθενής, άρα καταλαβαίνει γιατί γίνονται τα πράγματα έτσι όπως γίνονται.
Γίνεται δηλαδή συμμέτοχος στη θεραπεία
Πάμε να δούμε λοιπόν τι είναι η ικανοποίηση του ασθενή και πως μετριέται στις οδοντιατρικές υπηρεσίες.
Η ικανοποίηση του ασθενή στις οδοντιατρικές υπηρεσίες, όπως και σε κάθε είδους υπηρεσία εμφανίζει τη δυσκολία της μέτρησης γιατί η υπηρεσία που παρέχεται καταναλώνεται εκείνη τη στιγμή.
Δεν είναι σαν ενα πχ ρούχο που το πάμε στο σπίτι, το κοιτάμε, το φοράμε, το ξαναφοράμε μετά από λίγες μέρες και αισθανόμαστε ικανοποιημένοι ή όχι
Άρα πρέπει να αξιολογήσουμε κυρίως τη διαφορά αυτού που σκεφτόταν ο ασθενής και είχε στο μυαλό του όταν διάλεξε το συγκεκριμένο γιατρό ή τη συγκεκριμένη θεραπεία με το αποτέλεσμα που πήρε τελικά.
Αυτό είναι αρκετά δύσκολο, μια και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Ο πιο απλός, κατά τη διάρκεια της οδοντιατρικής θεραπείας είναι η διαχείρηση του πόνου.
Αλλά όχι μόνο!
Άλλοι
παράγοντες μπορεί να είναι το κόστος
της θεραπείας, η διαθεσιμότητα του
οδοντιάτρου, ο
χώρος του ιατρείου
(αίθουσα αναμονής, εξεταστήριο), η αναμονή για το ραντεβού, η εμφάνιση
του οδοντιάτρου,ο
τεχνολογικός εξοπλισμός κ.α.
Έχουν γίνει διάφορες έρευνες στο εξωτερικό για την ικανοποίηση του ασθενούς από τις οδοντιατρικές υπηρεσίες.
Στην Ελλάδα, ελάχιστες έχουν γίνει, γιατί η ποιότητα είναι κάτι που έρχεται σε δεύτερη μοίρα, μια και το σύστημα περίθαλψης είναι ιατρο-κεντρικό,δηλαδή προσανατολισμένο στο γιατρο και όχι ασθενο-κεντρικο, δηλαδή με γνώμονα τον ασθενή.
Και πάμε στο bonus track!
Γίνεται μια έρευνα σήμερα για την ικανοποίηση του ασθενούς από τις οδοντιατρικές υπηρεσίες, στην οποία συμμετέχω και εγώ.
Παρατίθεται το αντίστοιχο link.
Όσοι ενδιαφέρεστε παρακαλώ δλωστε 3 λεπτά από το χρόνο σας για τη συμπλήρωση του. Είναι εντελώς ανώνυμο και θα βοηθήσει την επιστημονική έρευνα πάνω στον τομέα αυτό, άρα και μελλοντικά και εσάς τους ίδιους.
Τα αποτελεσματα θα ανακοινωθούν σε συνέδρια, πιθανώς σε επιστημονικά περιοδικά αλλά και εδώ!
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου