Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Σφίξιμο ή Τρίξιμο των δοντιών..

Θέμα της σημερινής ανάρτησης είναι το σφίξιμο και το τρίξιμο των δοντιών με το οποίο είχαμε ασχοληθεί λιγάκι  σε παλαιότερη ανάρτηση.Κοιτάζοντας τα στατιστικά,είδα ότι είχε απασχολήσει πολλούς από τους αναγνώστες του ιστολογίου οπότε επανέρχομαι με ένα εκτεταμένο άρθρο.Θα μπορούσα και να το ονομάσω "Βρυγμός..η επιστροφή"ή "Σφίξιμο/Τρίξιμο reloaded" αλλά ακούγεται πολύ Χολιγουντιανό!!
   Τρίξιμο ή/και Σφίξιμο των δοντιών ή αλλιώς Βρυγμός ή Βρουξισμός από την αγγλική ορολογία Bruxism.Κάποιοι μόνο τρίζουν τα δόντια τους,άλλοι μόνο τα τρίζουν και άλλοι τα σφίγγουν και τα τρίζουν μαζί.

                                                     

 Ανήκει στις παραλειτουργικές συνήθειες(έξεις). Παραλειτουργικές είναι οι συνήθειες τις οποίες κάνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε(ασυνείδητα) και οι οποίες δεν είναι κάτι φυσιολογικό για τον οργανισμό.Να σας δώσω το εξής παράδειγμα.Όταν τρώμε και δαγκώνουμε την τροφή μας είναι λειτουργική συνήθεια.Όταν δαγκώνουμε και τρώμε πχ τα νύχια μας είναι παραλειτουργική ή μη λειτουργική συνήθεια.Άλλες παραλειτουργικές συνήθειες είναι το δάγκωμα των εσωτερικών από τα μάγουλα,το δάγκωμα στυλών ή μολυβιών,το μάσημα πάγου(για το οποίο θα ασχοληθούμε σε ξεχωριστή ανάρτηση) και φυσικά το σφίξιμο ή το τρίξιμο των δοντιών.
  Ειδικά για το σφίξιμο ή τρίξιμο των δοντιών,συνήθως εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν δεν μπορούμε να το ελέγξουμε.Είναι δυνατόν να το κάνουμε και κατά τη διάρκεια της ημέρας(day clenchers ή ημερήσιοι βρυγμομανείς),οπότε είναι πιο εύκολο να αντιμετωπιστεί,αφού το συνειδητοποιούμε. Είναι αποτέλεσμα άγχους και σίγουρα γίνεται χειρότερο(πιο έντονο) σε περιόδους άγχους,με αποτέλεσμα να ακούγεται ένας θόρυβος σαν να τρίβουμε μια πέτρα πάνω σε μια άλλη,οπότε μας το λέει ο συγκάτοικος/φίλος/γονέας/αδελφός μας  και τότε αναζητούμε θεραπεία για το πρόβλημα μας.Αυτό βέβαια αν τα τρίζουμε γιατί υπάρχει περίπτωση μόνο να τα σφίγγουμε,οπότε δεν ακούγεται τίποτα.
   
        "Και πώς οι παραλειτουργικές έξεις χαλάνε το στόμα;"

                                          

Οι παραλειτουργικές έξεις αναγκάζουν τους μύες και την άρθρωση να λειτουργούν όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο.Επομένως είναι σε συνεχή κίνηση και σύσπαση.Άρα κουράζονται πιο πολύ και επιβαρύνονται.

                                    

Η συνεχή σύσπαση των μυών μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους και ημικρανίες καθώς και σε προβλήματα στην άρθρωση(ΚροταφοΓναθική Διάρθρωση ή ΚΓΔ) με αποτέλεσμα να ακούγεται ένας ήχος σαν κλίκ κάθε φορά που ανοίγουμε ή κλείνουμε το στόμα μας.Μπορεί με τον ήχο να συνυπάρχει και πόνος κατά το άνοιγμα ή κλείσιμο του στόματος.Επίσης ένα από τα αποτελέσματα του σφιξίματος ή τριξίματος των δοντιών είναι το να νιώθουμε το σαγόνι μας και τους μύες πιασμένους όταν ξυπνάμε το πρωί.

                            "Και στα δόντια τι μπορεί να κάνει;"

                                
Το παρατεταμένο σφίξιμο ή τρίξιμο των δοντιών στα δόντια προκαλεί ζημιές.Ας δούμε παραδείγματα ασθενών που πάσχουν από βρυγμό.
Ο πρώτος ασθενής είναι στα πρώτα στάδια του βρυγμού

 

Το μόνο που διακρίνονονται είναι μικρορωγμές στα δόντια του και ελαφριά φθορά στις άκρες(κοπτικά τμήματα)των δοντιων.
   Αν δεν αναζητηθεί θεραπεία το πρόβλημα θα κλιμακωθεί

                         

και θα φανούν ορατές φθορές στα δόντια. Τα δόντια από το σφίξιμο και το τρίξιμο αρχίζουν να μειώνονται κατά ύψος και να φαίνονται ελαφρώς μικρότερα.
Αν και τότε δεν αναζητηθεί θεραπεία ή αφεθεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση τότε τα δόντια καταλήγουν κάπως έτσι

 
Βλέπετε πόσο φθαρμένα και κατεστραμμένα είναι τα δόντια.Και για να το καταλάβετε καλύτερα ας επεξεργαστούμε λίγο την τελευταία εικόνα
  Βλέπετε πόσο δόντι έχει χαθεί κατά ύψος.Ο ασθενής έχει γέφυρα στα πάνω δόντια και αυτό χειροτερεύει το πρόβλημα,μια και οι προσθετικές αποκαταστάσεις(στεφάνες/γέφυρες) είναι πιο δυνατές από τα φυσικά δόντια,άρα με το τρίξιμο ή/και σφίξιμο των δοντιών χαλάνε πρώτα τα δόντια και μετά αυτές.Καταλαβαίνετε το αισθητικό και λειτουργικό πρόβλημα που δημιουργείται. Και η αποκατάσταση είναι πολύ πιο δύσκολη και πολύ πιο επεμβατική και φυσικά με μεγαλύτερο κόστος για τον ασθενή.
  Εκτός όμως με τα προβλήματα με τα δόντια κατά ύψος,από το σφίξιμο/τρίξιμο των δοντιών δημιουργούνται και αποσπάσεις δοντιού από τα σημεία πάνω από τα ούλα

                                   
Οι βλάβες αυτές λέγονται "απομεμακρυσμένες αποσπάσεις" και αδυνατίζουν ακόμα περισσότερο το δόντι.Φυσικά χωρίς θεραπεία,μόνο μεγαλώνουν τα προβλήματα.

"Και τι κάνω  τώρα γιατρέ;Με άγχωσες περισσότερο!"

                     

Η λύση για το σφίξιμο/τρίξιμο των δοντιών είναι ο νάρθηκας ή μασελάκι βρυγμού



Είναι ένα μασελάκι,το οποίο φοράμε κατά τη διάρκεια του ύπνου μας.Μοιάζει με αυτόν την λεύκανσης,αλλά είναι πιο σκληρός. Έτσι όταν τρίζουμε ή σφίγγουμε τα δόντια μας,τρίβουμε το νάρθηκα και όχι τα δόντια.Επίσης ο νάρθηκας χαλαρώνει τους μύες,για να μην είναι συνέχεια σε σύσπαση.Και έτσι σταδιακά μαθαίνει ο οργανισμός να μην σφίγγει ή να μην τρίζει τα δόντια.Φυσικά ο νάρθηκας θέλει και ρύθμιση,ειδικά τις πρώτες επισκέψεις,μια και πρέπει να ακουμπάει ομοιόμορφα σε όλα τα δόντια.Η ρύθμιση γίνεται από τον οδοντίατρο.Παρακάτω φαίνονται φωτογραφίες με το νάρθηκα φορεμένο

























  Τα κόκκινα και μαύρα σημαδάκια είναι από τη ρύθμιση του με χαρτί δήξεως,για να ακουμπάει καλά σε όλα τα δόντια. Ο νάρθηκας μπορεί να χρειαστεί να ξαναγίνει,μια και φθείρεται από το τρίξιμο,οπότε μπορεί να χαλάσει.
  Μπορεί να φαίνεται λιγάκι περίεργο να το φοράτε κατά τη διάρκεια της νύχτας και να κοιμόσαστε αλλά αυτή είναι η θεραπεία.Στην αρχή θα σας φαίνεται άβολο και μπορεί τις πρώτες μέρες να μην μπορείτε να κοιμηθείτε εύκολα,λόγω του αισθήματος μπουκώματος που θα έχετε με αυτό μέσα στο στόμα σας ή λόγω της έκκρισης σάλιου,αλλά θα το συνηθίσετε.Αυτό είναι η θεραπεία σας.Αν αποδεχθείτε το πρόβλημά σας και καταλάβετε ότι αυτή είναι η μόνη θεραπεία,τότε θα πειθαρχήσετε και θα την κάνετε
   Για τη θεραπεία του βρυγμού μπορούν επίσης να δοθούν ασκήσεις κινησιοθεραπείας της γνάθου,αλλά είναι επικίνδυνο να τις πω.Και αυτό όχι επειδή φοβάμαι να μοιραστώ τις γνώσεις μου,αλλά επειδή αν εφαρμοστούν λάθος ασκήσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος το πρόβλημα μπορεί να χειροτερεύσει και να δημιουργήσει και άλλα.Επίσης σε έντονες περιπτώσεις μπορεί να δοθεί μυοχαλαρωτική ή  και αγχολυτική αγωγή.


Update :

Aν θέλετε κάνετε like στην σελίδα του ιατρείου στο facebook (πατήστε εδώ για το σύνδεσμο)
βλασταρακος οδοντιατρος δαφνη υμηττος


  Ελπίζω να σας ενημέρωσα περισσότερο.Καληνύχτα!!

                                               

41 σχόλια:

  1. Καλησπέρα σας,
    Είχα παρατηρήσει ότι τα δόντια μου έχουν ρωγμές και είχαν σαν την τρίτη φωτογραφία που έχετε αλλά το είχα αγνοήσει. Τα δόντια μου έχουν χάσει αισθητά το ύψος τους. Ήταν που ήταν πολύ κοντά, τώρα ακόμη περισσότερο. Επισκέφθηκα τον οδοντογιατρό μου την εβδομάδα που πέρασε και ήταν εκείνος που μου ανέφερε το πρόβλημα αυτό και με ενεργοποίησε.
    Προσπάθησα να παρακολουθήσω τον εαυτό μου και θεωρώ ότι δεν σφίγγω ούτε τρίζω τα δόντια μου την ημέρα. Ρώτησα τον συζυγό μου και δεν έχει ακούσει ποτέ να τα τρίζω στον ύπνο μου. Εντάξει το σφίξιμο δεν μπορεί να ξέρει αν το κάνω στον ύπνο μου.
    Τι να κάνω; Υπάρχει κάποιος τρόπος, κάποια συσκευή που να μετράει/ελέγχει αν κάνω κάτι τέτοιο στον ύπνο μου;
    Μπορεί αυτό να έχει συμβεί, επειδή σε περιόδους άγχους δαγκώνω το εσωτερικό των μάγουλων μου;
    Σας ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για την ερωτηση.
      Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιος τρόπος ή κάποια συσκευή που να δείχνει αν τρίζετε ή σφίγγετε τα δόντια σας.Μπορείτε όμως να δείτε τις "αποχρώσες ενδείξεις" αυτής της παραλειτουργικής συνηθειας.Τι εννοώ;Αν ξυπνάτε το πρωί και νιώθετε τη γνάθο σας πιασμένη,αν έχετε πονοκεφάλους ή ημικρανίες,αν ακούτε θόρυβο από τα οστά της γνάθου σαν κλικ όταν ανοίγετε ή/και κλείνετε το στόμα σας,αν εχετε προβημα με τον αυχένα σας,μια και μπορεί να είναι τεταμένοι κάποιοι μυς πχ ο στερνοκλειδομαστοειδής μυς.
      Αυτή η συνήθεια δεν γίνεται επειδή δαγκώνετε το εσωτερικό του μάγουλού σας.Αλλά το γεγονός ότι δαγκώνετε το εσωτερικό του μάγουλού σας υποδηλώνει ότι διοχετεύετε το άγχος/στρες σας με αυτόν τον τρόπο.Άλλοι πχ "τρώνε" τα νύχια τους.
      Γνώμη μου είναι να επισκεφτείτε τον οδοντίατρό σας ή κάποιον άλλον οδοντίατρο και να κάνετε μια θεραπεία βρυγμού με έναν νάρθηκα(μασελάκι).Γιατί τα δόντια σας θα συνεχίσουν να τρίβονται και να φθείρονται.
      Ελπίζω να σας ενημέρωσα.Για ότι άλλο χρειαστείτε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    θα ήθελα να ρωτήσω που περίπου κυμαίνονται οι φυσιολογικές τιμές για το ειδικό μασελάκι και για τις αναγκαίες επισκέψεις στον οδοντίατρο?

    Ευχαριστώ,
    Σοφοκλής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστω για το σχολιο.

      Είναι λίγο δύσκολο και επίφοβο να σας δώσω μια κοστολόγηση γιατί το μασελάκι είναι μέρος της θεραπείας.Οπότε η κοστολόγηση είναι ανάλογα με τη θεραπεία.

      Και τι εννοώ:

      Άλλο η θεραπεία μόνο για το σφίξιμο ή τριξιμο των δοντιών και άλλο η θεραπεία για πχ μετατραυματική αρθοπάθεια με ξηρούς ήχους (κλικ) όταν μασάμε και μειωμένη διάνοιξη στόματος.

      Πάντως μια σωστή θεραπεία βρυγμού περιλαμβάνει την κατασκευή σωστού μασελακιού και επαναληπτικά ραντεβού για τη ρύθμιση του.

      Τωρα οι φυσιολογικές τιμές δεν ξέρω να σας πω,γιατί κάποιοι συνάδελφοι κάνουν "θεραπεία βρυγμού",δηλαδή παίρνουν μετρα και δίνουν μασελάκι και έληξε.Προφανώς αυτοί παίρνουν και λιγότερα.Ούτως η αλλιώς η τιμολόγηση των ιατρικών εργασιών έγκειται στον κάθε συνάδελφο.

      Αλλά για να μη θεωρηθεί ότι υπεκφεύγω,μια λογική τιμή για μια σωστή θεραπεία είναι περίπου 300 ευρώ.

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που μου διαθέσατε. Καταλαβαίνω απόλυτα τις επιφυλάξεις σας και μπορώ να πω ότι με καλύψατε! Να είστε καλά!

      Σοφοκλής

      Διαγραφή
  3. Καλησπερα , εμενα ο γιος μου 3,5 χρ. ξεκινησε τωρα και καποια βραδια τριζει τα δοντια του εντονα.....τι μου συστηνετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Σε αυτήν την ηλικία το τρίξιμο ή/και σφίξιμο των δοντιών δεν είναι κάτι που μας προβληματίζει. Μπορεί να σχετίζεται με κάποια αγχώδη κατάσταση που περνάει αυτήν την εποχή αλλά και με το απλούστερο ότι βγαίνουν και τα υπόλοιπα δόντια και προσπαθεί να συνηθίσει την καινούρια κατάσταση.

      Καλό είναι γενικά να τον πάτε σε εναν οδοντίατρο, όχι απαραίτητα παιδοδοντίατρο αν είναι συνεργάσιμος ως παιδι, για να ελέγξει την κατάσταση των δοντιών και να κανει εναν καθαρισμό και μια φθορίωση. Να μην συνδυάσει δηλαδή την πρώτη επίσκεψη στον οδοντίατρο με πονο.

      Ελπίζω να σας ενημέρωσα.Για ότι άλλο χρειαστείτε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε!

      Διαγραφή
  4. Καλησπερα σασ! Εχω περιοδοντιτιδα, παρακολουθουμε απο περιοδοντολογο που μου προτεινε μετα την θεραπεια μου να βαλω διαφανεσ μασελακια. Οντωσ απο την προτι στιγμη που τα φορεσα ενιωθα μεγαλη ανακουφιση και στο σαγονη μου επειδη ετρειζα και δοντια μου μου κατα τησ διαρκειασ νυχτασ. τα φοραω ολη μερα εδω και ενα μηνα, τα βγαζω μονο στο φαγητο και οταν βουρτσιζω δοντια μου. το προβλημα μου ειναι το εξησ, το σαλιο που μενει εγκλοβισμενο στο μασελακι οταν φορασ πηζει.... εμ αποτελεσμα τα δοντια να αποκτοθν σαν διαφανεσ μεμβρανη, ενιναι η λεγομενη η πλακα? καθαριζω 3 φορεσ την ημερα τα δοντια μου σην διαλειμα και να νιοθω τα δοντια μου να εχουν πηχτο σαλιο. Αυτο ξεκηνησε καθωσ φωρεσα μασελακια. Τι μπορω να κανω για αυτο? Μηπωσ μια σωστη οδοντοκρεμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπέρα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση.

      Πολύ καλά σας συνέστησε ο περιοδοντολόγος να φορέσετε μασελάκι, διότι το τρίξιμο των δοντιών αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα στα ούλα. Αρα προβληματα από τα ούλα χειροτερεύουν.

      Θα πρεπει να συνεννοηθείτε με τον ίδιο βέβαια, για το πόση ώρα να τα φοράτε. Κατά τη γνώμη μου, μόνο στην αρχή πρεπει να τα φοράτε συνεχεια, για να ηρεμήσει λίγο το στοματογναθικό σας σύστημα. Στη συνέχεια μπορείτε να τα φοράτε μόνο το βράδυ, για να αποφύγετε προβλήματα σαν αυτό που αναφέρετε, δηλαδή το σχηματισμό αυτου το λεπτού υμενιου-μεμβράνης.


      Θα συνεχίζετε να βουρτσίζετε τακτικά τα δόντια σας 3 φορές την ημέρα, από δύο λεπτά τη φορά. Το νάρθηκα καλό είναι να τον καθαρίζετε με χλιαρό προς κρύο νερό και είτε οδοντόβουρτσα ή σαπούνι για τα χέρια.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
    2. Σασ ευχαριστω πολυ για την απαντηση σασ. Με βοηθησατε πολυ. Εχω ειδη 2 μηνεσ, που τα φοραω ειμαι παραπολυ ικανοποιημενη με αποτελεσμα, Μονο η νευρικοτιτα διοτι εχω ολη μερα ξενο πραγμα στο στομα μου.Ευχαριστω πολυ και παλι

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα θέλω να σας κάνω μια ερώτηση έχω ένα θέμα στα ούλα μου κάτω και πίσω βγάζω κάτι άσπρα παχουλά στα ούλα ο οδοντίατρος μου μου είπε ότι δαγκώνω τα ούλα μου στον ύπνο μου το ίδιο και ο οδοντίατρος μου αλλά ΔΝ υποχωρεί είναι ανυσηχιτικω πρέπει να βάλω μασελακι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική κα διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Στη συγκεκρμένη περίπτωση είναι αδύνατο να προτείνω κάτι, χωρις κλινική εικόνα.

      Αν θέλετε μπορείτε να με πάρετε τηλέφωνο και να κλείσουμε ένα ραντεβού για κλινική εξέταση.

      ΕΛπίζω να σας βοήθησα. ΠΕριμένω νέα σας.

      Διαγραφή
  6. Καλημερα.
    Τα απλα μασελακια υπνου που μπορει κανεις να βρει στα φαρμακεια δεν ειναι καταλληλα για το συγκεκριμενο προβλημα?
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σας ευχαριστω για το σχόλιο και για το γεγονός ότι μου δώσατε ερέθισμα για μια ανάρτηση.

      Η απάντηση μου θα είναι μικρή στο πλαίσιο του σχολίου αλλά θα τη δείτε καλύτερα την Τετάρτη 22/04.

      Τα προγεμισμένα αυτά μασελάκια δεν είναι εξατομικευμένα ή καλύτερα είναι ημιπροσαρμοζόμενα δηλαδή με επεξεργασία ο ασθενής μπορεί να τα φέρει στο στόμα του. Είναι το αντίστοιχο με τους νάρθηκες προστασίας αθλημάτων. Μπορεί να λειτουργήσει για αρχή αλλά αν δεν είναι καλά ρυθμισμένο μπορεί να προκαλέσει προβληματα στην άρθρωση της γνάθου. Η θεραπεία βρυγμού δεν είναι πάρε-βάλε μασελάκι ή μάλλον η σωστή θεραπεία βρυγμού. Εϊναι και η ρύθμιση του μια και όσο το τρίβει και το φθείρει ο ασθενής κατά την οξεία φάση της θεραπείας, τόσο αυτό θα πρέπει να ρυθμίζεται από το γιατρό.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Μείνετε συντονισμένος/η και για την ανάρτηση!


      Διαγραφή
    2. Eπειδή οι υποσχέσεις πρέπει να τηρούνται δείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο

      http://dentalopinions.blogspot.gr/2015/04/maselaki-ipnou-sto-farmakeio.html

      Σας ευχαριστώ πολύ για το ερέθισμα που μου δώσατε. Για οτιδήποτερ άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Aν θέλετε κάνετε like στην σελίδα του ιατρείου στο facebook

      https://www.facebook.com/odontiatro.gr

      Kαλή ανάγνωση και για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα,το μασελακι τοποθετείτε στα πάνω ή στα κατω δόντια;υπάρχει διάφορα αν ειναι πάνω ή κατω κ γιατι; Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστω για την ερώτηση.

      Συνηθως τοποθετείται στα πάνω δόντια,χωρίς όμως να έχει διαφορά αν τοποθετηθεί στα κάτω δόντια. Αρκεί να είναι σωστά ρυθμισμένο για να ισομοιράζει τις τάσεις που αναπτύσσονται κατά το σφίξιμο ή/και τρίξιμο των δοντιων και να "κουμπώνει" για να μην κινείται κατά τη χρήση.

      Ελπίζω να σας βοήθησα!

      Διαγραφή
  8. Καλησπερα γιατρε.πριν 2 μηνες ξεκιησε ενας ανυποφορος πονος σε ολο το στομα χωρις να μπορω να καταλαβω απο ποιο δοντι προερχετεαι.Επισκεφτηκα τον οδοντιατρο μου κ μου προτεινε μασελακια γιατι διεγνωσε οτι σφιγγω τα δοντια μου.παραλληλα επαιρνα niflamo κ norgesic γιατι αλλιως δε μπορουσα να ηρεμησω απο τον πονο και τις ημικρανιες, Δυστηχως τα μασελακια δε βοηθησαν κ αποφασισα να παρω γνωμη κ απο αλλο οδοντιατρο.Πηγα λοιπον κ μου εκανε το τεστ συγκλισης με ενα χαρτακι με μελανι κ διεκρεινε οτι τα δοντια μου ερχονται σε επαφη οποτε κμου τροχισε 2 απο αυτα.Μου ειπε υπομονη κ θα δω διαφορα, δεν ειδα καμια διαφορα.συνεχειζω να παιρνω φαρμακα κ πηγαινω σε ειδικο ορθοδοντικο κ μου ειπε πωςο πρωτος οδοντιατρος μου εδωσε λαθος μασελακια πολυ σκληρα σαν πλεξιγκλας , οποτε μου πηρε τα μετρα για καινουρια κ μου ειπε οτι ο πονος ειναι καθαρα μυικος.Αλλαξα τα φαρμακα παιρνω algofren 200 το οποιο δε με πιανει αρκετα,Εγω φοραω 3 μερες τωρα τα μασελακια εχω συνεχεια το νου μου στο να μη σφειγγω τα δοντια μου αλλα ανυσηχω πολυ γιατι παιρνω 2 μηνες φαρμακα κ εξακολουθω να παιρνω μου ειπε να τα σταματησω αλλα γιατρε δεν αντεχετε αυτος ο πονος, δε ξερω τι να κανω μηπως να παρω αγχολητικα? Μηπως να παω σε νευρολογο? Τι μπορει να παθω που παιρνω τοσο καιρο φαρμακα? Ακουσα κ οτι το bottox μπορει να βοηθησει παροδικα, εχετε καποια λυση γιατρε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Καταρχήν δεν κατάλαβα ποια φαρμακευτική αγωγή παίρνετε και ποια ήταν η τελική σύσταση του ειδικού ορθοδοντικού.

      Κατά δεύτερο τα μασελάκια δε θα δράσουν από την τρίτη ημέρα. Θέλουν 7-10 ημέρες και παράλληλα χρειάζονται πιθανώς και κάποια ρύθμιση.

      Εφ'όσον κάνετε θεραπεία στον τελευταίο γιατρό δεν πορώ να σας κάνω κάποια σύσταση μια και ο γιατρός σας είναι υπέυθυνος για την πορεία της θεραπείας και οτιδήποτε και να πω εγω,δεν εχει βαρύτητα μια και δεν είμαι ο θεραποντας ιατρός σας.

      Σας συμβουλεύω λοιπόν όλες τις απορίες που έχετε να τις κάνετε στον θεραποντα ιατρό σας. Αν ο ίδιος δε σας απαντήσει ή δε σας ικανοποιήσει με τις απαντήσεις του μπορείτε να αλλάξετε γιατρό και τότε με χαρά αν το επιλέξετε να συνεργαστούμε.

      Το bottox μπορεί να προσφέρει κάποια παροδική λύση, αλλά καλό είναι να επικεντρωθείτε καταρχήν στη θεραπεία με τους νάρθηκες,η οποία είναι και πιο τεκμηριωμένη επιστημονικά.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Περαστικά και για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  9. καλημέρα γιατρέ εχω μια γέφυρα 4 δοντιών. το ενα στήριγμα κουνιέται. τι πρέπει να κάνω; ο οδοντιατρος μου είπε δεν την πειράζουμε και αργότερα οταν θα κουνιέται πολύ την βγάζουμε και βάζουμε μασελάκι. εγω του πρότεινα εμφύτευμα και μου είπε οτι δεν ξέρει εαν μπορώ να βάλω εμφύτευμα. εχω και πρόβλημα βρυγμού και φοράω ειδικό νάρθηκα την νύχτα. εσείς τι με συμβουλεύεται να κάνω; ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημερα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση.

      Η ερωτηση σας είναι κλινική και διαγνώσεις από μακριά και χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Παρ'όλα αυτά αν κουνιέται το ένα στήριγμα, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι έχει σπάσει το δόντι στήριγμα. Οπότε θα πρέπει να διαπιστώσουμε αν το δόντι μπορεί να επανορθωθεί ή όχι.

      Η απάντηση του οδοντιάτρου κατά τη γνώμη μου είναι μη ολοκληρωμένη. Κανεις δεν ξέρει τί εχει το δόντι και αν μπορείτε να βάλετε εμφυτευμα αν δε δει μια ακτινογραφία για να διαπιστωθεί το κοκαλο. Ούτε φυσικά θα πρέπει να περιμένετε να κουνιέται πολύ η γέφυρα για να κάνετε κάτι, γιατί κινδυνεύει και το δόντι που δεν κουνιέται να πάθει κάποια ζημιά.

      Τούτων δοθέντων θα σας έλεγα να βγάλετε μια πανοραμικη ακτινογραφία και με αυτή στα χέρια σας να κλείσετε ραντεβού με τον οδοντίατρο σας για μια καλύτερη κλινική διάγνωση και σχέδιο θεραπείας. Αν θεωρείτε ότι δεν μπορείτε να συνεργαστείτε με τον οδοντίατρο σας ή θέλετε και μια δεύτερη γνώμη μπορείτε να κλεισετε ραντεβού σε εναν άλλον οδοντίατρο, ή και σε εμένα αν το επιθυμείτε. Πάντως καλό είναι να μην το αφήσετε και να επιληφθείτε του θέματος το συντομότερο δυνατό.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η τιμή του νάρθηκα βρυγμού εξαρτάται από το πρόβλημα που έχουμε να διορθώσουμε αλλά και τη θεραπεία που θα ακολουθήσουμε.

      Τι εννοώ?Παραθέτω το ακόλουθο παράδειγμα

      Συζητάνε δύο ασθενείς και λέει ο ένας στον άλλο :
      Ξερεις κάτι?Σφίγγω τα δόντια μου στον ύπνο μου.
      Και εγώ,λέει ο άλλος
      Πήγαλοιπόν στο γιατρό και κάνω θεραπεία.
      Και εγώ, λέει ο άλλος
      Θα πληρώσω τελικά 200 ευρώ.
      Α..λέει ο άλλος,Σε γδέρενι ο γιατρός σου. Εμένα θα μου πάρει 100.

      Γιατί ο πρώτος ασθενής κάνει μια θεραπεία βρυγμού που περιλαμβάβει εκτός από το ναρθηκα βρυγμού και 3-5 επανεξετάσεις για τη ύθμιση του, ενώ στο δεύτερο απλά δόθηκε ενας νάρθηκας.

      Σαφή τιμή δεν μπορώ να σας πω, γιατί εξαρτάται από το πρόβλημα αλλά εγώ χρεώνω μεταξύ 200-300 ευρώ για το νάρθηκα συν τις 3-5 επανεξετάσεις.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα! Είμαι 17 χρονών, εδώ και 1 χρόνο έχω βγάλει τα σιδεράκια και φοράω μασελακια. Από τότε που άρχισα να τα φοράω πιεζα τα δόντια μου για να εφαρμόσουν και δυστυχώς μου έχει μείνει η συνήθεια. Τώρα τελευταία νιώθω σαν να μουδιαζει το στόμα μου και επίσης έχω πονοκεφάλους. Ανησυχώ μήπως είναι κάτι νευρικό.. Θεωρείτε πως πρέπει να απευθυνθώ σε κάποιον οδοντίατρο; Επιπλέον, εφόσον φοράω τα μασελακια τα δόντια μου είναι ήδη προστατευμένα;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.
      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Παρόλα αυτά οι πονοκέφαλοι και το μούδιασμα του στόματος είναι ενδεικτικά του σφιξίματος των δοντιών. Δεν είναι πολύ πιθανό όμως η αιτία να είναι το ότι πιέχατε τα δόντια σας για να εφαρμόσουν τα μασελάκια, γιατί κάτι τέτοιο ήταν στιγμιαίο, και όχι παρατεταμένο. Μπορεί να σενέβαλε στο σφίξιμο, αλλά σε γενικές γραμμές το σφίξιμο είναι θέμα άγχους ή στρες το οποίο διοχετεύετε έτσι.

      Γνώμη μου είναι να επισκεφθείτε οδοντίατρο, ή και εμένα αν το επιθυμείτε, για να γίνει μια πιο σωστή διάγνωση. Μπορεί να κατασκευαστεί ενας νάρθηκας σαν μασελάκι, το οποίο και θα λειτουργεί σαν μασελάκι σταθεροποίησης του αποτελέσματος της ορθοδοντικής θεραπείας και θα λειτουργεί και σαν νάρθηκας βρυγμού, οπότε θα σας εμποδίζει να σφίγγετε τα δόντια σας.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα, γιατρέ και μπράβο για τη βοήθειά σας. Τον Σεπτέμβρη του 2014 αφαίρεσα 4 έγκλειστους φρονιμήτες. Από τότε πονούσαν διάφορα δόντια και οι μύες του προσώπου ειδικά το πρωί πονούσα μπροστά από το αυτί και ακούγονταν ήχοι. Μου χορηγήθηκε norgresic, και κατασκευάστηκαν νάρθηκες. Τίποτα! Ο οδοντίατρος μου συνέστησε γναθοχειρουργό και εκείνος μου είπε πως πάσχω από κροταφογναθικό σύνδρομο. Μου έδωσε μυοχαλαρωτικά, μου είπε να βάζω ζεστά επιθέματα και θα περάσει. Τίποτα! Πήγα και σε άλλο γναθοχειρουργό και μου είπε ότι οι φρονιμήτες μετέβαλαν την ισορροπία στο στόμα και να κάνω υπομονή, αλλά εγώ πονάω. Τι να κάνω, γιατρέ? Πάντως, μου είπαν να αποφύγω χειρουργική αποκατάσταση, γιατί είναι δύσκολη και δεν έχει και μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπερα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Στη συγκεκριμένη περίπτωση χωρίς κάποια κλινική εξέταση είναι αδύνατη κάποια σύσταση.

      Σαν σχολιασμό αυτών που αναφέρατε προσωπικά δε συμφωνώ με την άποψη ότι οι φρονιμήτες μετέβαλαν την ισορροπία στο στόμα. Και συμφωνώ με την άποψη ότι η χειρουργική αποκατάσταση του προβληματος είναι δύσκολη και δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας.

      Αλλά δεν έχω καταλάβει και δεν μπορώ να διαγνώσω τη συγκεκριμένη κατάσταση, άρα να συστήσω κάποια αντιμετώπιση χωρίς κλινική εξέταση.

      Σίγουρα η λύση είναι η δημιουργία ενός νάρθηκα. Δεν μπορώ να γνωρίζω τι είδους νάρθηκα κατασκεύασε ο προηγούμενος συνάδελφος.

      Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να γίνει κλινική εξέταση και στη συνέχεια να προσδιοριστεί επακριβώς η φύση του προβλήματος και η προβλεπόμενη θεραπεία.

      Αν θέλετε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου για να κλείσουμε ενα ραντεβού για κλινική εξέταση.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  13. Καλησπερα γιατρε!εκανα αλλαγη σε 3 παλια σφραγισματα στα μπροστινα πανω δοντια και καθαρισμο επισης σε αυτα τα τρια μονο..παμε σταδιακα γιατι εχω πολυ παραμελημενα δοντια και επειδη φοβαμαι αρκετα..ωστοσο το προβλημα ειναι οτι πονανε τα ουλα μου μετα απο αυτο..κυριως οταν πινω κατι κρυο/δροσερο αλλα εχω ενοχληση και σε ολη τη διαρκεια της ημερας..προσφατα μου ειπε ο αντρας μου οτι τριζω και τα δοντια μου..μπορουν αυτα τα δυο να εχουν σχεση μεταξυ τους???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά και χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Παρ'όλα αυτά ας ξεκινήσουμε από την αρχή:

      Είναι φυσιολογιό να νιώθετε ενοχλήσεις στην περιοχή μεταξύ ούλου και δοντιού, αν κάνατε πρόσφατε καθαρισμό μετά από πολύ καιρό.

      Και αυτο γιατί η πέτρα που είχε συσσωρευτεί λειτουργούσε σαν μόνωση, οπότε εμπόδιζε τα θερμικά ερεθίσματα. Αυτό σιγά σιγά θα αποκαθίσταται. Μπορείτε να μιλήσετε με τον οδοντίατρο σας, για τη χρήση κάποιας οδοντόκρεμας για ευαίσθητα δόντια.

      Κατά δεύτερο, όταν σφίγκουμε ή τρίζουμε τα δόντια μας, σπάνε μικρα-μικρά κομματάκια από τα δόντια, μεταξύ δοντιού και ούλου. Εϊναι αυτό που περιέγραψα στο άρθρο ως "απομεμακρυσμένες αποσπάσεις".

      Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα θερμικά ερεθίσματα πχ κρύο να μεταδίδονται πιο γρήγορα στο νεύρο του δοντιού και να σας προκαλούν ενοχλήσεις.

      Αυτό φαίνεται με κλινική εξέταση και διορθώνεται με σφράγισμα, παράλληλα όμως με μια θεραπεία για το σφίξιμο/τρίξιμο των δοντιών. Γιατί χωρίς θεραπεία, τα προβλήματα θα συνεχιστούν και πιθανώς τα σφραγίσματα σε αυτά τα σημεία να πέσουν.

      Για όλα αυτά μιλήστε με τον οδοντίατρο που είναι υπεύθυνος για τη θεραπεία σας. Είμαι σίγουρος ότι θα χαρεί να σας απαντήσει σε κάθε ερώτηση,έχοντας ως πλεονέκτημα τη γνώση της κλινικής σας εικόνας.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  14. χαιρετε εχω ενα προβλημα εδω και μηνες.
    εχω βγαλει τους πανω φρονημιτες και τον εναν κατω.
    μια μερα ξυπνησα με βαρος στο κεφαλι,πονο στα αυτια και πιεση στην κατω γναθο.
    εν τωμεταξυ παιρνω χαλαρωτικα και με χαλαρωνουν λιγο. πηγα στην ωρλ μου εδωσε κλαρισιντ για ειχα πρειστει στον λαιμο,και μου μου ειπε κατι για κραταγνωθικη αρθρωση.
    φοβαμαι μην εχω κατι σοβαρο γιατι το ψαχνω μηνες.
    εχει πρειστει ο αριστερος λεμφαδενας μεχρι λιγο τον λαιμο πισω,με πονανε τα μαγουλα μεχρι τα αυτια. και βλεπω οτι ειναι πρησμενα και η κατω γναθος ειναι βαρια νιωθω οτι τα δοντια πιεζονται.
    δεν αντεχω αλλο η ζωη μου αλλαξε .χρειαζομαι την γνωμη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση.

      Η ερώτηση σας είναι πολύ κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Στη συγκεκριμενη περίπτωση οποιαδήποτε διάγνωση χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας δεν είναι τεκμηριωμένη. Από αυτα που μου περιγράφετε όντως μπορεί να σφίγγετε ή/και να τρίζετε τα δόντια σας. Σκεφτείτε αν αυτήν την περίοδο έχετε περισσότερο άγχος από ότι συνήθως. Το άγχος χειροτερεύει το σφίξιμο των δοντιών.

      Η λύση για αυτό είναι μια θεραπεία για το πρόβλημα με την κροταφογναθική διάρθρωση που φαίνεται να έχετε. Απλά υπάρχει περίπτωση να είναι και κατι άλλο πχ πρόβλημα με τα ούλα ή με κάποιο χαλασμένο δόντι που να συμβάλλει στο πρήξιμο του λεμφαδένα.

      Εν κατακλείδι πάρτε τηλέφωνο εναν οδοντίατρο, ή και εμένα αν το επιθυμείτε, και κλείσετε ραντεβού για μια κλινική εξέταση. Η κλινική εξέταση είναι το πρώτο βήμα για μια επιτυχημένη θεραπεία που θα δώσει λύση στο πρόβλημα σας

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα.
    Θα ήθελα να γνωρίζω τη σύνθεση του υλικού που χρησιμοποιειται για το μασελάκι ύπνου και αν αυτό ειναι ασφαλές για την υγεία.
    Δίνεται κάποια πιστοποίηση των υλικών που χρησιμοποιουνται για την κατασκευή του ;

    Επίσης, το μασελακι που φόρεσε για μια νυχτα η κορη μου -18 ετων - ήταν εξαιρετικά σφιχτό και το πρωι ειχε ενοχληση στα δοντια της, τα οποια φαινονταν πιο συμπιεσμενα. Ακομα και το μικρο κενο αναμεσα στα δυο μεγαλα μπροστα δόντια, -κοπτηρες τα λεμε;- ειχε σχεδον εξαφανιστει. Πηγε παλι στον οδοντιατρο, τροχισε το μασελακι και ειναι αρκετα καλυτερα. Η διορθωση αυτη που εγινε, μπορει να εχει ικανοποιητικο αποτελεσμα η πρεπει να ξαναγινει εκ νέου το μασελακι.
    Ευχαριστω για το χρονο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Στο πρώτο σκέλος της ερώτησης σας, η σύνθεση του υλικου συνήθως είναι ακρυλική (ή ορισμένες φορές ακεταλική) ρητίνη. Τα υλικά αυτά είναι πστοποιημένα για οδοντιατρική χρήση (χρηση εντός του στόματος ως οδοντιατρικά βιο-υλικά) τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα. Είναι απόλυτα ασφαλές αν γίνει σωστά και τηρηθούν οι προδιαγραφές για την κατασκευή του.

      Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο ή αν θελετε μα πολύ ωραία εργασία είναι η ακόλουθη που σας παραθέτω

      http://www.emmanouela.yolasite.com/resources/%CE%92%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%20%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7%20%CF%83%CE%B5%20%CE%92%CE%B9%CE%BF%CF%8B%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC.pdf

      Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας δυστυχως χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας και του μασελακιού δεν μπορώ να σας βοηθήσω. Εφ'όσον συνεργάζεστε με το συνάδελφο, καλύτερα να ρωτήσετε τον ίδιο σχετικά με τις παράμετρους κα οποιαδήποτε απορία ως προς τη θεραπεία. Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν είσαστε ευχαριστημένος/η με τη θεραπεία, μπορείτε να ζητήσετε μια δεύτερη γνώμη.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  16. Γεια σας εχω κροταφογναθικο συνδρομο.Απο το καλοκαιρι με εχουν πιασει πονοκέφαλοι και πονος στους μυς του σαγονιού.Εχω παει και σε οδοντιατρο και σε ορθοδοντικο και μου εχουν φτιαξει ένα μασελακι το οποιο το φοραω αρκετο καιρο χωρις όμως καποια διαφορα. Τωρα παιρω μυοχαλαρωτικα και αντιφλεγμονωδη.Αλλα κάθε φορα που τα σταματαω με ξαναπιανει.Επισης εχω ένα ενοχλητικο βαρος στα αυτια σαν να είναι βουλωμενα και ακουω και καποια κλικ που κανει το σαγονι μου όταν το ανοιγοκλείνω.Πιστευω όμως ότι τι ολο το πρόβλημα αυτό το βαρος στα αυτια και ότι αν δεν περασει αυτό δεν πρόκειται να μου περασει και ο πονος στους μυς και οι πονοκέφαλοι.Μπορειτε να μου πειτε τι ακριβως είναι αυτό το βαρος? Μηπως χρειαστεί να παω και σε γναθοχειρουργο?Και η θεραπεια ποσο καιρο μπορει να παρει για να εχει αποπτελεσμα μηνες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση.

      Η ερώτηση σας είναι κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες ή επίφοβες.

      Στη συγκεκριμένη ερίπτωση χωρίς γνώση της κλινικής εικόνας είναι αδύνατη οποιαδήποτε σύσταση. Και αυτό γιατί η λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε είναι όχι ο Ωτορινολαρυγγολόγος (για το αυτί και το βάρος κτλ), αλλά ο οδοντίατρος. Και η λύση είναι ένας σωστά φτιαγμένος νάρθηκας, δηλαδή μασελάκι αλλά και κάποιες επανεξετάσεις για να γίνει σωστά η ρύθμιση. Η θεραπεία του κροταφογναθικού συνδρόμου δηλαδή δεν είναι παρε-βαλε νάρθηκα και τέλος..

      Δε χρειάζεται να πάτε σε γναθοχειρουργό.

      Η θεραπεία του νάρθηκα δεν μπορώ να σας πω πόσο γρήγορα θα δράσει. Αυτό εξαρτάται από τη διάγνωση και το είδος της θεραπείας πχ νάρθηκα ή/και κάποια φαρμακευτική αγωγή ή ακόμα και κινησιοθεραπεία.Πάντως ο πονοκέφαλος οφείλεται στο σφίξιμο των δοντιών σας και μόνο όταν αυτό θα σταματήσει θα σταματήσει και ο πονοκέφαλος

      Σε παρόμοια περιστατικά που έχω αντιμετωπίσει εμφανίζεται βελτίωση σε δύο με τρεις εβδομάδες.

      Θα σας πρότεινα να κλείσετε ραντεβού σε κάποιον γιατρό που έχει εμπειρία με την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών, ή και σε εμένα αν το επιθυμείτε για μια κλινική εξέταση, αξιολόγηση του περιστατικού και του νάρθηκα που ήδη φοράτε και σχεδιασμό της θεραπείας σας.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου.

      Διαγραφή
  17. Θα θελα να μιλησω μαζι σας που μπορω νς σας βρω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα.

      Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο 2109737011 ή ηλεκτρονικά στο sotvlastarakos@yahoo.com.

      Διαγραφή
  18. καλησπερα εγω πηρα σημερα μασελακι αλλα δε μου το ειδε καν και πηγα σπιτι και το μασελακι δε μου ςπιανε τα δυο τελευταια δοντια....τον πηρα τηλεφωνο και μου ειπε δεν πειραζει....εσεις τι λετε??πειραζει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Η ερώτηση σας είναι κλινική και διαγνώσεις από μακριά είναι δύσκολες και επίφοβες.

      Υπάρχει περίπτωση το μασελάκι να μην πιάνει στα τελευταία δόντια, εαν υπάρχουν φρονιμήτες με κλίση, οπότε δυσχεραίνεται η τοποθέτηση του.

      θεωρώ όμως λάθος τη μη πρόβα, καθώς και τη μη ρύθμιση του, οπότε δεν είμαι σε θέση να αξιολογήσω τη θεραπεία σας.Κανονικά ο νάρθηκας δεν πρέπει να είναι "πάρε-βάλε", αλλά να ρθυμίζεται περιοδικά, για ενα διάστημα τριών με πέντε επισκέψεων ή τουλάχιστον μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση του σφιξίματος των δοντιών.

      Καλύτερα για οποιαδήποτε ερώτηση να συνεννοηθείτε με το συνάδελφο που είναι υπεύθυνος για τη θεραπεία σας.

      Ελπίζω να σας βοήθησα. Για οτιδήποτε άλλο, μη διστάσετε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί μου

      Διαγραφή
  19. Καλησπερα. Εχετε αποψη σχετικα με το αν το σφίξιμο των δοντιων σχετιζετε (η μπορει να προκαλεσει) συνεχες βουητο στα αυτια (tinnitus) ;
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και σας ευχαιστώ για το σχόλιο.

      Εστω και καθυστερημένα θα σας απαντήσω αν και πιθανώς να βρήκατε λύση στο πρόβλημα σας.

      Το πρώτο πράγμα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να επισκεφθούμε εναν Ωτορινολαρυγγολόγο(ΩΡΛ). Αν δε βρει ο ίδιος την αιτία για τις εμβοές σε κατι παθολογικό από το αυτί τότε ξεκινούμε να εξετάζουμε εναλλακτικά σενάρια ενα απο τα οποία ειναι και το σφίξιμο των δοντιων.

      Ελπίζω να σας ενημέρωσα!

      Διαγραφή