Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Νεα από το διαδίκτυο.Κρυφή ζάχαρη στα φαγητά


Θέμα της σημερινής μας ανάρτησης είναι πόση ζάχαρη κρύβεται σε κάποια προιόντα καθημερινής κατανάλωσης,κυρίως σε προιόντα που ούτε πάει το μυαλό μας ότι έχουν ζάχαρη.

Αντιγράφω από το site cosmo.gr

"Πόση ζάχαρη "κρύβεται" σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις



Εκτός από τις τροφές ή τον καφέ που θα προσθέσεις εσύ ο ίδιος ένα κουταλάκι ζάχαρης, μεγάλη ποσότητα της έχει ήδη "εγκατασταθεί" σε πολλά από τα φαγητά που καταναλώνεις καθημερινά. Ας μάθουμε επιτέλους ποια είναι.

Τις περισσότερες φορές δε συνειδητοποιούμε πόση ζάχαρη κρύβεται στην καθημερινή διατροφή μας. Σύμφωνα με μια πρόσφατη αμερικανική έρευνα, ο μέσος ενήλικας καταναλώνει καθημερινά περίπου 18-21 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 300 -στην πλειονότητα τους είναι άχρηστες- θερμίδες.
Ρίξε μια ματιά στις τροφές που περιέχουν ζάχαρη και κατανάλωσέ τις με μέτρο.

Ένα κουτάκι Coca cola περιέχει 39 γραμμάρια ζάχαρης.


  Ένα μπουκάλι με  barbeque sause φτάνει τα 168 γραμμάρια ζάχαρης...

  ...άρα ισοδυναμεί με 4 κουτάκια Coca cola.

Ένα μπουκαλάκι με 100% φυσικό χυμό πορτοκαλιού των 330ml περιέχει 42 γραμμάρια ζάχαρης.

  Φασόλια σε μικρή κονσέρβα, 56 γραμμάρια ζάχαρης

  Ενεργειακό ποτό, 54 γραμμάρια ζάχαρης

  Δύο snickers περιέχουν λιγότερη ζάχαρη από το αγαπημένο σου frappuccino.

Ένα μπολ μούσλι περιέχει 42 γραμμάρια ζάχαρης, ενώ ένα με δημητριακά φρούτων μόλις 24.

 
Μερικά ακόμη τρόφιμα που περιέχουν "κρυφή" ζάχαρη
 
- Τα γιαούρτια χαμηλών λιπαρών με γεύση φρούτων (έχει υπολογιστεί ότι ένα κεσεδάκι περιέχει μέχρι και 7 κουταλάκια ζάχαρη)
- Σχεδόν όλες οι κονσέρβες
- Προμαγειρεμένα και κατεψυγμένα φαγητά
- Ντοματοχυμός μαγειρικής
- Κέτσαπ
- Κομπόστες & τυποποιημένοι χυμοί
- Επεξεργασμένα δημητριακά πρωινού (με προσθήκη σοκολάτας, αποξηραμένων φρούτων, κ.λ.π.) και μπάρες δημητριακών.
- Κράκερ, κριτσίνια και διάφορα αρτοσκευάσματα.
- Διάφορες έτοιμες σάλτσες που κυκλοφορούν στο εμπόριο (όπως η BBQ sause που λέγαμε πριν)
- Επιδόρπια γιαουρτιού
- Σιρόπι
Tips
 
- Απόφυγε την καθημερινή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών όπως το λευκό ψωμί, τα άσπρα ζυμαρικά και τα αρτοσκευάσματα.  Αντικατάστησέ τα με αντίστοιχα ολικής αλέσεως.
- Αντί  να προτιμήσεις τα επεξεργασμένα δημητριακά, πρόσθεσε μόνος σου κομμάτια φρέσκων φρούτων. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και στο γιαούρτι σου.
- Προτίμησε φυσικούς χυμούς, αντί για τυποποιημένους.
- Να είσαι πιο προσεκτικός με τα προϊόντα όπου αναγράφεται "χωρίς πρόσθετη ζάχαρη".
Πηγές: guardian.co.uk, diatrofi.gr"
 Πηγή Cosmo.gr

To θέμα της κρυφής ζάχαρης στα φαγητά,εκτός από τη σιλουέτα μας,επηρεάζει και την υγεία των δοντιών μια και είναι γνωστή η σχέση μεταξύ ζάχαρης και εμφάνισης τερηδόνας.

Προσοχή λοιπόν στο τί τρώτε!

Ελπίζω να σας ενημέρωσα.Καλα βουρτσίσματα!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου