Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Whitening εναντιον bleaching; Τι εννοείς γιατρέ;Λεύκανση θέλω!

Θέμα και της σημερινής ανάρτησης αποτελεί η διαδικασία λεύκανσης.Μια διαδικασία καθαρά αισθητική,που αποτελεί ακόμα και σήμερα έναν από τους λόγους που προσέρχονται οι ασθενείς στο οδοντιατρείο.




Στη λεύκανση είχα αναφερθεί από τις πρώτες μου αναρτήσεις(πατήστε εδώ για την ανάρτηση) αλλά και συμπληρωματικά στην ανάρτηση της προηγούμενης εβδομάδας(πατήστε εδώ για την ανάρτηση),μια και ήταν και είναι από τα πράγματα για τα οποία ενδιαφέρονται όλοι όταν μαθαίνουν ότι είμαι οδοντίατρος.Στη συνέχεια αναφέρθηκα και στις λευκαντικές οδοντόκρεμες και τα λευκαντικά σκευάσματα που κυκλοφορούν στην αγορά και για το τι να περιμένουν (ή καλύτερα να μην περιμένουν) οι ασθενείς όταν τα χρησιμοποιούν(πατηστε εδώ για την ανάρτηση). Είχα πει ότι λόγω της συγκέντρωσης των σκευασμάτων και της όλης διαδικασίας ειναι δύσκολο εως αδύνατο τα εν λόγω προϊόντα να αντικαταστήσουν τη διαδικασία της λεύκανσης.

Επειδή η εποχή είναι δύσκολη λοιπόν για μια επίσκεψη στον οδοντίατρο,πολλοί καταφεύγουν στη χρήση προϊόντων που αναφέρονται στην τηλεόραση (λέγε με telemarketing) ή σε διαδικτυακές διαφημίσεις (πχ ionic white με το οποίο είχαμε ασχοληθεί σε παλαιότερη ανάρτηση ή ακόμα και πιο πρόσφατα σε διαφήμιση περιοδικού το i-white) και αναμένουν τα "καταπληκτικά αποτελέσματα" που τους υπόσχονται οι διαφημίσεις.

Και φυσικά δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα,και τα λεφτά τους σκορπάνε.Και σκέφτονται(δικαίως) :

 Μα γιατί δε μου κάνει άσπρα τα δόντια;Λευκαντικό λέει ότι είναι.



Τα προϊόντα αυτά είναι μεν λευκαντικά,αλλά είναι καλλυντικά,μια και περιέχουν whitening agents και όχι bleaching agents.

Κάτσε ρε γιατρέ,δεν ήρθα για μάθημα αγγλικών.Τα δόντια μου θέλω να ασπρίσω!


Δυστυχώς,αξιότιμοι αναγνώστες του παρόντος ιστολογίου, η ορολογία έχει σημασία.Γιατί ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

 

Αυτά που συλλήβδην στην ελληνική πραγματικότητα περιγράφονται ως "λευκαντικοί παράγοντες"  ή διαφημίζονται ότι "Περιέχουν δεν-ξέρω-και-εγώ-ποια-ουσία για ακόμα πιο λευκά δόντια" στην αγγλική ορολογία χωρίζονται σε whitening agents και  bleaching agents.

Οι whitening agents είναι οι πιο ήπιοι και είναι στην κατηγορία των καλλυντικών,γι'αυτό και μπορουν να πωληθούν σε μια ευρεία γκάμα σημείων πώλησης που περιλαμβάνει super-market και τηλεπωλήσεις εως φαρμακεία,μια και δε χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση για τη χρήση τους ούτε έρευνες για την τεκμηρίωσή τους.Και φυσικά η δράση τους είναι αντίστοιχα χαμηλή ως προς το αποτέλεσμα.Και περιλαμβάνουν προιόντα τόσο σε μορφή οδοντόκρεμας, αυτοκόλλητων λωρίδων(whitening strips) και gel,όσο και άλλες μορφές όπως πινελάκια ή στυλό.

 
                                                      Σκεύασμα λεύκανσης σε μορφή στυλό



Οι bleaching agents αντίθετα μπορούν να πωληθούν μόνο σε επαγγελματίες του κλάδου υγείας και είναι παράνομο και επικίνδυνο να χρησιμοποιηθούν από μη-γιατρούς,ενώ έχουν τεκμηριωμένη δράση.


Εν κατακλείδι ότι δεν έχει οξύ(οξείδιο του υδρογόνου ή υπεροξείδιο του καρβαμιδίου),για να μπορεί να πωλείται στο κοινό και όχι σε εξειδικευμένους(στους οδοντιάτρους δηλαδή),είναι καλλυντικό άρα whitening agent και κάνει κάτι αλλά όχι λεύκανση.Ότι έχει οξύ,είναι επικίνδυνο και παράνομο να πωλείται στο κοινό,χρησιμοποιείται μόνο από τους εξειδικευμένους(τους οδοντιάτρους δηλαδή),είναι bleaching agent και κάνει λεύκανση.

Όλα καλά και όλα ωραία αρκεί ο καταναλωτής να είναι ενημερωμένος για το τι πληρώνει και τι παίρνει.Γιατί υπάρχουν και κάποιοι ασθενείς(ευτυχώς όχι πολλοί) που έρχονται στο ιατρείο,και όταν η τιμή της λεύκανσης είναι μεγαλύτερη από αυτό που περιμένουν,αναφέρουν τη λύση των σκευασμάτων που σας προανέφερα.Και όταν προσπαθώ να τους εφιστήσω την προσοχή στο τι ακριβώς κάνουν αυτά τα σκευάσματα και τι πρέπει να περιμένουν,θεωρούν ότι προσπαθώ να δικαιολογήσω την τιμή της θεραπείας και με κοιτούν με βλέμα δυσπιστίας.


Δεν είναι κακό να είναι κανείς υποψιασμένος και να θέλει το καλύτερο δυνατό.Ίσα-ίσα ένα από τα θετικά της κρίσης είναι ότι είμαστε πιο ευαισθητοποιημένοι σαν καταναλωτες,ακόμα και ιατρικων υπηρεσιών.Αλλά υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του ευαισθητοποιημένου καταναλωτη και του ανθρώπου που ήδη έχει κάνει ιατρική διάγνωση και θέλει να περάσει το δικό του.

Ελπίζω να σας ενημέρωσα.Η γνώση είναι δύναμη!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου